Intervaller i løssnø

Å løpe i løssnø og med snøskavler er omtrent som å løpe i my eller som å gå på ski i påska minus sola; Siri hater klisteføre om du ikke visste det. Noe så meningsløst som å stake i nedoverbakkene for å unngå å stoppe opp fins ikke. Dog, vi kom nært i dag. 


Temperaturen var fin, bare én minusgrad. Det har heller ikke snødd. Så, hva er problemet? Problemet heter snøstorm! Det har blåst i hele natt, og all den flotte snøen som før lå ved siden av veiene og stiene, ligger nå de. For hvert skritt man tar, sklir man noen centimeter, man mister litt balanse og man mister fart. Og det er tungt, fryktelig tungt.


Det ble altså en tung intervalløkt i parken i kveld. Rundetidene var langtfra imponerende,  de var faktisk til å gremmes over. Men, det som ikke dreper deg, styrker deg. Er det ikke sånn det er?


De som slet hardt i kveld var: Astrid, Ellen, Gøril, Heming, Ingunn, Lisa G og Siri. Bare gamliser, og nå er det lenge siden vi har vært en stor gjeng. Hvor er dere andre?? Vi savner dere - kom tilbake:-)


Husk forresten Parksprint på søndag!!

Kommentarer

  1. Jeg er mektig imponert over innsatsen! Kjempe bra! Selv hadde jeg en klatre økt i dag, det var fryktelig moro, men gir ikke helt den samme kondistreningen!

    SvarSlett
  2. Imonerende at dere løp intervaller i går. Selv feiget jeg ut for TREDJE dag på rad...

    Denne gangen her var jeg ferdigskifta og dro ut, men etter 100meter fant jeg ut at dette orka jeg ikke. Masse snø + vind. Nei, da ble det sofa og tre kokosboller istedenfor :)

    Imponert over at så mange stilte til trening i dette grusomme været. men i dag er det bedre - så vi får se om vi finner noen unnskyldninger eller ikke!

    BRA JOBBA!! Nå er det bare å få meldt seg på Oslo (halv/hel)Maraton Siri! Glem frustrasjonen fra i fjor - still deg langt fremme og løp inn til knallgod PB i september!

    SvarSlett
  3. Takk for oppmuntrende ord begge to! Det føltes ikke det minste oppløftende å løpe, bare veldig, veldig tungt.

    Håper forholdene bedres seg snart:-) Ikke lenge igjen til våren heller, håper jeg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar