Runaway

Selv om jeg har fotsensor til min polar RS 400 som gir meg fart og distanse, i tillegg til puls selvsagt, syns jeg det er moro å løpe med Nike+. Ikke fordi den gir meg noe mer under treninga, men den gir meg mer etter treninga, når jeg ser på økta på pc. Det er så kjapt og enkelt å flytte data over fra sportsbandet og til pc, og Nike+ kontoen er mye mer motiverende og glossy enn polarkontoen. Det er kilometertellinger, medaljer og utfordringer herfra og til månen, polar er ikke i nærheten av slikt. Det er også temmelig tregt å få data over fra polarklokka til pc, og det fins heller ikke Mac-kompatibelt program.  Nå høres det ut som jeg ikke er fornyød med polar, det er jeg - men den er bare ikke perfekt!


Anyway, for å løpe med Nike+ må man ha et lite rom i skoen, og det har jeg f.eks ikke i mine Adidas Adizero Boston. Etter litt utprøving med å ha den liggende løst i skoen eller i sokken (med påfølgende drukning i vaskemaskinen, minnestund og påskemirakler) skjønte jeg etter hvert at jeg måtte ha en egen liten dings for å holde styr på sensoren. Så, jeg kjøpte en Runaway til å feste på lissene. Sensoren får da et lite rom som visstnok skal være vanntett, og man ser også at man har en Nike+ sensor siden rommet er av blank plast. Jeg prøvde ut denne på Drammen halvmaraton på mandag for første gang, og det fungerte kjempefint. Den satt bom fast og den telte kilometer som den skulle. Greia har også et lite rom der man kan plassere den hvite dingsen som skal kobles på ipoden, om man ikke løper med sports band som jeg gjør. Det er jo unektelig veldig praktisk å ha ting på samme sted!


Denne dingsen kosta i underkant av 100 kr på Komplett. Løp & kjøp, eller RUNAWAY!

Kommentarer

  1. Enig i at det er kilometer, medaljer og egne målsetninger som virkelig motiverer når det gjelder å logge egne løp.

    Jeg liker veldig godt Adidas sin løpelogg, fordi jeg selv må manuelt legge inn antall km og minutter løpt. Dermed kan jeg samle alle mulige løpeøkter, om det er på mølle med Nike+ eller i skogen med Garmin GPS. For svakheten med sidene til Nike+ og Garmin, er at man _må_ laste over data fra dingsen man løper med. Det gjør selvfølgelig at man ikke kan "jukse", men samtidig får man ikke logget økter uten dingsen.

    Legger igjen linken til Adidas sin treningsdagbok hvis det er flere som vil prøvd den :)

    http://adidas.com/running

    Takk forresten for tipset om Runaway dingsen. Da vet jeg at jeg kan bruke fotsensoren sammen med mine favorittsko også :)

    Jeanette

    SvarSlett
  2. Takk for link Jeanette!
    Jeg tror ikkejeg skal logge mine kilomter flere steder, to er nok (pluss bloggen da) å holde styr på;-)

    Men, dere som ikke har en kilometerteller kan kanskje sjekke den ut?

    Løp du SRM i går eller?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar