Roll on baby!

Babyjogger er en genial liten sak, et must for enhver joggeglad forelder! Nå for tiden bruker jeg den mest som transportmiddel for poden hjem fra barnehagen. Jeg løper rett fra jobb og hjemom, slenger inn løpesekken med jobbtingene og tar med meg joggevogna oppover alle bakkene til Huseby. Etter de harde bakkene får jeg altså litt pause fra løpingen mens jeg samler sammen matbokser og det som ellers skal være med hjem av skitne bleier og klær, og får etter hvert lurt med meg poden ut av leken og opp i vogna. Det er som regel lett å få han med seg, han liker veldig godt å kjøre joggevogna og løper gjerne for å finne den. Så suser vi altså ned alle bakkene, og han peker hit og dit på buss og t-bane - og snakker med meg underveis. Tilsammen får jeg en fin, liten økt på 7-8 km - uten å ha brukt noe ekstra tid. I dag var en slik dag, litt regn i lufta - men en forfriskende og deilig løpetur. Kroppen fungerer veldig bra etter lørdagens lange løp, kan ikke si jeg merker stort til de 42 kroppen har vært gjennom.


Da jeg var hjemme i permisjon kunne jeg løpe litt på dagtid, jeg husker ikke eksakt når den ble innkjøpt (engang på høsten da han var 6-7 mnd) og mitt permisjonsliv steg betraktelig i verdi etter det. Nå skal det sies at han nektet plent å være med i vogna da han var ny i verden, så joggevogna ble liksom starten på en ny epoke.  Kan bare anbefale en slik vogn på det varmeste! De selger den på Løplabbet bl.a. Den jeg har er en eldre modell, som er lettere i vekt enn de som selges nå - men de nye har flere innstillinger i setet så vidt jeg har skjønt og muligens også bedre solskjerming. Det er ingen problem å finne en brukt på finn, til en grei pris - og kvaliteten på disse er så gode at en brukt vogn er nesten like god som en ny.

Kommentarer