Brrrh!

Oslo Maraton er i gang, 3 km (frokostløp) og Barneløp åpnet den kondisjonerte helgen i Oslo. Vi dro ned til byen ca kl 12 for å hente startnummer og deltakelse i barneløpet. Fytti katta for en iskald vind! Gruer meg til de siste 15 min før start i morgen, kommer til å ha gåsehud de luxe. Fordelen er at man bare må løpe kjempefort for å få opp varmen:-)  Det kan selvsagt også enkelt løses ved å varme skikkelig opp, jeg tror jeg går for den løsningen, for beina vil ikke løpe særlig fort nå for tiden. 


Det er meldt sol i morgen, og jeg håper den kommer og gjør det litt bedre enn det var i dag! For dere som er enda mer usikre på klesvalget, ta en titt på disse jentene som løp 3 km i dag (bilde lånt fra kondis, les hele reportasjen der)
Hvis man kunne løpe i disse antrekkene i dag, kan man løpe i bikini i morgen i sola;-) Brrrrh!




Barneløpet var gøy forresten, poden debuterte på løp med egne ben. Han var litt nervøs før start, litt for mange andre barn;-) Medaljen ville han ikke ha, han hadde tross alt gråstein i hånda.

Jeg er spent på hvordan Festningsplassen fungerer i morgen når folkemassene kommer. Det er trangt der inne, jeg håper de har tenkt på at alle som går i mål gjerne vil finne bagasjeoppbevaringen og de varme klærne sine. Det fungerte ikke i fjor.


Startnummerutdelinga fungerter relativt greit. Ikke særlig lange køer, med unntak for barneløpet. Som tidligere år maser de på folk som ikke kan hente selv at den som er "utsendt" må ha med legitimasjon og startbevis for at en skal kunne hente ut andres. Som vanlig er det bare tull. Ingen sjekker legitimasjonen, det ville også vært altfor tidkrevende. Det eneste man oppnår er å legge ekstraarbeid og stress på de som ikke har anledning til å hente selv. Jeg så en jente hente ut sitt startnummer med en liten egenkomponert papirlapp med startnummeret, ingen spørsmål - værsågod her er greiene. Jeg syns vel kanskje de burde kreve å se startbeviset da.


Goodie bag: Hvorfor er denne så kjip? Ingenting annet enn en refleksgreie og en makrell i tomat mini boks! Så stort arrangement - så lite goodie!

Kjentfolk: Traff både Gøril med mann og barn, Adelheid, Astrid & Regis med barna, Maria med barn samt to kolleger fra jobb. "Alle" deltar i OM:-)

Kommentarer

  1. hehe -enig at denne goodiebagen ikke var mye å skryte av, makrell har jeg da allerede i kjøleskapet???

    Lykke til i morgen og håper det ikke regner da mister jeg helt kontrollen på garderoben :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar